donderdag, augustus 31, 2006

Slam sessie in San Francisco

Afgelopen maandag heb ik meegedaan met een Slam sessie. Wat is een slam sessie denk je dan. Ik kende het eerst ook niet. Dacht wel even aan een slemp sessie, maar dat is wel heel wat anders (lekker veel drinken met je vrienden in de kroeg, drank wegslempen).

Hoe ik op de slam sessie terecht kwam? Via mijn oud collega Adriaan uit BE, Allez.

Hoe gaat het met jou in swinging California?
Ik moest juist aan jou denken, want een vriendin van mij is bezig met een super-interessant project.
Hiervoor gaat zij trendsetters interviewen in San Francisco, en guess what?!... jij bent er een !
Ik denk dat dit echt iets voor jou is, en ik weet zeker dat jij ook positieve ideeen uitstraalt voor deze 'leading global consumer electronics company'.
(Allez zeg, welk bedrijf zou DAT nu zijn?!)  :-)
Natuurlijk wordt de tijd die je erin steekt ook (zeer behoorlijk) vergoed.
Als je zelf niet kan of wil, of als je -terecht- denkt dat sommige van je hippe Silicon Vallley vrienden hiervoor in aamerking komen, dan is het super als je hun contactgegevens ook aan Annik doorgeeft. Je hebt Annik trouwens al eerder ontmoet op het koninginnedagfeestje bij Martijn eerder dit jaar.
Hieronder vind je meer informatie.
Benieuwd of je dit boeiend vindt.
Tot binnenkort!

Na een aantal vragenlijsten ingevuld te hebben, werd ik uitgekozen om mee te doen met deze sessie.

De uitnodiging loog er niet om:

On Monday: August 28, and Tuesday morning: August 29, you will participate in a Slam session. This is the name for a creative work session in which you, together with 10 other selected participants, will work together with P***** and Auberon to generate original ideas and explore concrete opportunities for breakthrough new Philips product concepts.

All participants have especially been selected for their creativity, enthusiasm and tech savvy-ness.

One of the most important goals of a Slam is to allow ‘consumers’ and marketing professionals to work together as equals in a creative and open environment. The ideas we develop together will have a real impact on P******’ activities. It should be exciting work done in an informal, fun atmosphere.

Hoewel ik een document getekend heb dat ik van de concepten die aan bod zijn gekomen niets naar buiten mag brengen, is er een eigenlijk vandaag al onthuld. De draadloze Skype telefoon van Philips.

Deze telefoon heeft geen computer nodig die tegelijkertijd aan staat om telefoontjes te plegen. Dit is al weer een grote stap vooruit voor Skype om de telecom boeren een lesje te leren. Waarom zou je in hemelsnaam nu nog zoveel blijven betalen aan abonnements kosten, terwijl er alternatieven zijn.

Iedereen aan de Skype. Download skype op: Skype.com

Het mooie was dat ik ook nog eens geld kreeg voor de 1.5 dag slammen. Daar kan ik heel wat van slempen :)