dinsdag, augustus 15, 2006

My New Best Friend

Aangezien de koffie op het werk afgrijselijk smerig is, "we proudly brew Starbucks" yeah right! Als ik een eigen zaak op zet, het ererste wat er in de keuken staat is een goede espresso machine. Hoe meer caffeine iedereen tot z'n beschikking heeft, hoe hoger de productiviteit :)

Of te wel, hier in san Jose staat er altijd een rij voor de Starbucks om de dure latees te halen. je bent al gauw een dollar of 7 verder op een dag. Dat tikt al aaridg aan op jaar basis.

Dus ik was al van plan om mijn eigen machine in m'n cube te zetten. En wat kwam ik tegen op een Garage Sale, jawel, Neerlands trots een Senseo machine. De uitvinding van Douwe Egberts en Phillips die heerlijke koffie kan produceren waar genoeg vaffeine in zit om mij wakker te houden gedurende de morgen en after lunch dip. En het mooie is, dat de Senseo machine, nieuw, mij maar $5 heeft gekost. Je blijft een Nederlander he ;P

Of te wel, ik presenteer hierbij: My new Best Friend:

Microsoft Windows Live Writer

Nadat mijn collega Alex mij op dit nieuwe stukje software gewezen had, heb ik het ook maar geinstalleerd. Dit wordt dus de eerste posting met een handige applicatie waarmee je niet meer hoeft in te loggen bij typepad.

Op het eerste gezicht is het een heel handig tooltje. Foto's uploaden gaat makkelijk, en je kan ze heen en weer schuiven.

De tool heeft ook een rich editor fuctie, waardoor bold en underlined etc veel makkelijker gaat, dan html code invoeren (hoeft bij Typepad trouwens ook niet).

Ik hoop dat ik nu wel wat meer tijd vrij houdt om ook daadwerkelijk te bloggen. We zullen zien. Nu nog een spellingscorrector erin, en ik ben helemaal blij!

Je kan de tool downloaden op: Microsoft Windows Live Writer