vrijdag, februari 17, 2006

Banken en Social Security nummer in de VS

Denk je dat banken in Nederland rot zijn. Nou dan heb je die in de US nog niet gezien. Wat een rotte bak is het hier. Een computer op een bureau uit het jaar nul, zo'n gare bak die nog op MS-DOS loopt. Een rekening openen kost echt een moeite! De dame achter het bureau moet om de minuut weer een snel code vragen aan haar buurvrouw. Met veel excuses dat het zo verschrikkelijk lang duurt wordt dan weer op de knoppen geramt. CTRL+F5 en dan snel ALT+SWER of weet ik niet wat voor codes are allemaal ingetoetst worden. Nou zal wel ergens goed voor zijn. Als ik maar een bankrekening geopend krijg zodat ik mijn salaris van eBay kan krijgen. Nu nog een social security nummer. een nummer wat ongeveer heilig is om van alles te krijgen. Niet alleen voor je normale salaris, maar je rijbewijs hangt er ook nog van af. Kan geen auto kopen zonder, en dus ook niet verzekeren! Ik naar het kantoor met goede instructies. Blijk ik nog bij Immigration als een C1 alien te boek te staan. Of te wel iemand die wel het land in mag, maar niet mag werken. Dus moet eerst mijn status naar L1 upgraden, en dan opnieuw een nummer aanvragen. Hopelijk gaat dat zeer binnekort gebeuren, maar ervaring met overheden zegt mij dat dat nog wel even kan duren. So far so good. In ieder geval is maandag een vrije dag hier in de US. Ik denk dat we hier bij International Marketing gebruik kunnen maken van alle bank holiday days van alle eBay landen. Gewoon zorgen dat ik in dat land ben op die betreffende dag. Eerste reisje zit er ook al aan te komen. 27 feb tot 2 maart naar Seatle voor de MSN strategy conference. Zal mij benieuwen waar MSN mee gaat komen. Vast een presentatie over window Live en misscien zelfs Vista. We shall see. Ik denk dat ik het lange weekend maar ga gebruiken om een goede buurt in SF te kiezen waar ik naar een appartement ga kijken.